I kemi holdene er det påkrævet at bruge kitler i eksperiemnter

Personligt er jeg ansat på en ret krea idrætsefterskole, som på samme tid lægger vægt på fag som f.eks. geografi. Det er helt afgørende at få sig en tilfredsstillende leverandør, hvis altså du som jeg er ansvarlig for det hele til speciallokalerne. Selv bruger jeg en online shop, og denne butik er jeg særdeles tilfreds med. Derved kan jeg hele tiden hurtigt bestille andre varer og udstyr, idet de er uden fundamentale produkter i fx sløjd eller fx fysik. Til enhver tid synes jeg det er simpelt at klikke sig ind og handle, og herpå får skolen 1-2 hverdage senere alt til adressen. Nettet har desuden den fordel, at har jeg haft en meget fortravlet skoledag, er blot at være i privaten og bestille samtligt, vi skal have forsyninger af.

Tit er det molekylemodeller til forsøg i kemi samt f.eks. beskyttelsesudstyr, som er det, kemilærerne ofte løber tør for. Ser vi på geografi er det som oftest globusser, som er en mangelvare. Mens vi i matematik tit er i bund med lommeregnere. Nødvendigt er det for en skole at være i besiddelse af velekviperede lokaler.

Selv mindes jeg tydeligt, tilbage da jeg selv var elev. Der var overhovedet ikke særligt meget morsomt ved alene at få papir foruden noget at skrive med. Når vi havde kemi var det interessant, hvis vi i timerne kastede os ud i sindssyge kemiske undersøgelser, hvilke kræver det bedste udstyr. I geografi pegede læreren ofte på kortet trukket ned foran tavlen, men det oplevedes som sjovere selv at have sin egen globe og løse spørgsmål. I forhold til matematik er det i det 21. århundrede helt igennem indiskutabelt at være udstyret med en ordentlig lommeregner. Navnligt såfremt vores elever på et senere tidspunkt tager matematik på højt niveau på gym eller HTX. Derfor kan jeg helt sikker også sige, at på denne efterskole er den slags i orden.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>